måndag 6 september 2010

Så här känner en av SM egna skribenter om Vad sajten faktiskt ÄR.

SV: Mordet på Carina Olsson i Örnsköldsvik 8 augusti 1985 Dömd: Kjell-Eric Eliasson


« Svara #157 skrivet: idag kl. 22:02:21 »
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har begått ett misstag
När jag registrerade mig på detta forum, trodde jag aningslöst nog att detta var en plats där olika uppklarade svenska mordutredningar genom tiderna återberättades och diskuterades.I och för sig görs just detta här på detta forum, men inte på det sätt som jag förväntade mig.


Här bedrives istället en otäck form av alternativ rättvisa och domstol som får det att vända sig i magen på mig.


Paraleller till medeltidens häxjakter här i vårt land och hur "rättvisa" skipades i vårt stora grannland i väster-på andra sidan atlanten vill säga- under 1800-talet (hangem' high!) är skrämmande slående.

Jag försvarar på intet sätt mord, och tar inte denna tråds huvudperson i försvar för vad han gjorde 1985, men faktum är att han dömdes och straffades-låt vara väl milt-för detta.

varför sitter jag då framför min dator och är upprörd, äcklad och förbannad?

Jo, därför att vissa (ganska många, faktiskt-med "baldrik" i spetsen) som skrivit inlägg i dena tråd helt uppenbart endast gör detta p.g.a. en ohygglig blodtörst (hangem' high), litet pliktskyldigt men ack så dåligt maskerat bakom något sorts skruvat rättspatos. Man säger sig tänka på och känna med offret och dess anhöriga.
Det gör man uppenbarligen inte alls. För om man gjorde det, hade man inte låtit denna internettets cancersvulst till tråd fortgå och ta den kurs den nu har gjort.
Man kunde ha tänkt bara LITET mer på de inblandade än på sitt eget självförhärligande, men det var inte intressant
Straffet mördaren dömdes till var-för de anhöriga, gissar jag-grymt i sin mildhet. Men faktum kvarstår; han dömdes enligt svensk lag och avtjänade sitt tilldömda straff. Var det för milt? Ja, förmodligen. Detta hör dock till en diskussion som man hoppas förs och har förts i ansvariga rättsinstanser.

Den diskussionen skall INTE föras på ett hyfsat öppet internettforum.


De forummedlemmar här som har uttalat sig i ordalag som"han borde tagit samma utväg som sin mamma" o.s.v. får mig att inse att människan aldrig lär av historien. Skillnaden mellan vad som händer på detta forum och klubben med vita särkar och huvor som eldade kors i andras trädgårdar i USA för inte alltför länge sedean är hårfin, kanske beroende på att IT-tekniken utvecklats?

Han begick den avsyvärdaste av handlingar, men om hans barn "rensar skallen med en revolver", har ni också gjort er skyldiga till en liknande. Skillnaden är, att ni kan stänga av era datorer.

Ingen dum idé, kanske.....
Människan är kanske inte skapelsens krona när allt kommer omkring, utan skapelsens keps.

idag kl. 22:13:17

Mazi

Medlem
Reg nr: 5860

Kön:

Antal inlägg: 1



HÅLLER HELT MED  DENNE  MAZI   sajten svenskamord.se tror sig vara någon slags samhällets försvarare medans de i själva verket gör MER SKADA än nytta.


Freedom






















































































































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar